TOMEI POWERED INC.

TECHNICAL TRAX ADVANCE LSD

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INTRODUCE

TECHNICAL TRAXとはTECHNICAL(技術)と、TRAX(TRACTION-X 未知なるトラクション)から引用した造語で、技術開発とドライビング技術で未知なるトラクションを導くという意味です。


【開発テーマ】


●トルク伝導力  ●レスポンス  ●耐熱性  ●耐久性  ●メンテナンス性

効きの2WEY

アクセルワークに瞬時に反応するハイレスポンスな特性を確保するため、プレッシャーリングのカム角度を最適化し、ドリフトやサーキットにおける理想のロック特性を確保しました。

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アクセルON/OFFの両方に対して強力にロックする2ウェイ方式をTOMEIでは選択しました。高イニシャルで鋭利に効くLSD、スポーツFRを自由自在に操るべくあえて2WAYを選択し、ハードな効きを実現しました。

●アクセルのONでもOFFでも同じ強さでL.S.Dが作動します。
●アクセルOFF時にもL.S.Dが作動しているため、テールスライド時の挙動を安定させます。

新タイプフリクションディスクの採用(ADVANCE DISK)

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飛躍的に静粛性を高め、そのうえ伝達性能の向上をも可能にした”ADVANCE DISK”を採用しました。
表面処理の変更により摩擦特性が変わり、差動制限開始までの過渡特性が滑らかになりました。アクセルON/OFFでの挙動変化が少なく、安定した効きが得られます。
そのうえ強力なLSD特有の作動音がほとんどなく、ストリート走行でも非常に快適です。


大面積フリクションディスク

チューニングエンジンに対応するLSDには、エンジンのトルクを効率よく伝達させる大容量クラッチが必要となります。
T-TRAX ADVANCEでは、Z33用を例えにとると、クラッチ面積をディスク1枚当たり127cm2確保、有効フリクションエリアを1274cm2(63.7×10面×2)とすることで、他社製品にはないクラッチ容量を確保しました。

最大24枚のフリクションディスクでの大伝達力の確保

最大で左右各12枚合計24枚のフリクションディスクを備え(標準品最大12枚)、ゼロヨンスタート時には左右均等に安定したトルクを伝達し、ドリフト時ではロック率が高いことによる抜群のコントロール性を発揮するなど、次元を超えた高性能を実現しました。

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業界最大のイニシャルトルクを生むスプリングディスク

クラッチを大容量化するためT-TRAX ADVANCEではスプリングディスクを採用し、イニシャルトルク発生メカ機構をコンパクト化しました。
また、バネレートは非線形化し、過酷な運転条件下や長時間使用時のスプリングディスクの変化を抑え、耐久性を確保しました。

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サイドフランジ交換不要タイプ

大部分の車種では、標準タイプで左右のサイドフランジの交換が必要でしたが、T-TRAX ADVANCEでは、特殊構造により純正のサイドフランジをそのまま使用可能にしました。
もちろん、その理由による性能の低下は一切なく、LSD装着のためのコストを大幅に抑えることを可能にしました。
(※一部車種を除く)


高強度デフケース採用

フリクションディスクの増加に伴う、イニシャルトルクの増加によってデフケース本体へ負担は大きくなります。
T-TRAX ADVANCEでは、デフケースを新たに設計して強度的余裕を充分に持たせました。デフケースの変形による効きの変化などはありません。
Limit the operation of differential to secure the driving force and controllability on the curve or rough road. TECHNICAL TRAX is a coined word quoted from TECHNICAL (technology) and TRAX (TRACTION-X: unknown traction), and means that unknown ultimate traction is drawn with technical development and driving technology.


【Development target】


●Torque conductivity  ●Quick response  ●Heatproof  ●High durability  ●Easy maintenance

KEY POINTS OF 2 WAY

In order the high response which reacts to accelerator work instantaneously to guarantee quality, cam angle of the pressure ring was optimized, lock quality of the ideal in the drift and the circuit was guaranteed.

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2 Way LSD locks very well with being ON or OFF the throttle. So we at TOMEI. had chosen our LSD design and product range to suit FR (RWD) sports cars to help revive the real sports feeling in these cars so that drivers can drive their cars the way they were mean to be driven.

● Has the same locking strength either on or off the throttle.
●Since the LSD will lock while backing off the throttle this design will help with sliding the tail out under more controlled conditions.

NEW DESIGN FRICTION DISCS(ADVANCE DISC)

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More quieter and improved transmission efficiency with Tomeis ” ADVANCE DISC”.
The friction quality changed with the new surface finish.
Smoother operations and more stable behavioral changes with either being ON or OFF the throttle. There is no loud LSD crackling sounds and therfore making it more comfortable for the daily street driven car.


LARGEST SURFACE AREA POSSIBLE

The bulk clutch which makes the torque of the engine transmit efficiently is the main benefit for the LSD role in order to correspond with engine tuning.
The T-TRAX ADVANCE Nissan 350Z (Z33) models friction clutch areas 127cm2 per disc, the effective friction area is 1274cm2 ( 63.7×10 surface area ×2), clearly unmatched by any other maker.

MAXIUM OF 24 FRICTION DISCS,GUARANTEED TRANSFER OF POWER

Reaching the maximum limit possible, we have found the highest performance possible which exceeds any expectations.
With both each left and right containing 12 discs and a total of 24 discs (the standard diff has a total 12 discs only) the transfer of torque is equally stable to both sides. During drift the results show with unsurpassed control characteristics due to the high locking ratio.

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OUR SPRING DISC IS THE INDUSTRIES LARGEST TORQUE MAKER

In order in increase the amount of friction discs possible, the T-Trax models adopted the use of the coil spring disc.
This helped with the more compact design and increasing the overall initial torque possible in mechanical LSD. In addition this unique design spring disc shows with continuous severe driving conditions, this has outlasted any previous designs with T-Trax unsurpassed durability.

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MODELS THAT WORK ON THE FACTORY SIDE FLANGE

Previously all car models required the exchange of both the side flanges when upgrading the LSD unit. But with T-TRAX ADVANCE it is now possible to use the original factory side flange. Of course there is no decrease in quality, efficiency or performance but it helps with bring down the costs of upgrading your diff. (with the exception of some models the side flanges still have to be exchanged on certain models). Our aim was to increase performance while trying to give the end user best value for money.


NEW HIGHLY DURABLE DIFF CASE

By increasing both the quantity of friction discs used and the higher initial torque loads can cause higher stress loads on the diff casing which can increase the chance of failure.
But with the T-TRAX ADVANCE and a completely new diff casing design there is now ample room for housing all the discs without compromising this diff case housing strength. Our diff case design has never deformed nor failed under the vigorous testing that we have placed it under.




LINE UP

L.S.DLIMITED SLIP DIFFERENTIAL

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PROKIT

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オイルGEAR OIL

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タイプの判断・確認方法CONFIRM MODEL TYPE COMPABILITY

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