TOMEI POWERED INC.

PROCAM

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INTRODUCE

TOMEIでは創業時から続くカムシャフトの歴史の中で数百種類にまでおよぶカムプロフィールを設計し、そこから作り出されたカムシャフトはプロフェッショナル達に信頼され続けています。
その車種も多岐に渡り、厳選されたタイプだけが現在のラインナップとなっているのです。
TOMEI has designed couple hundreds of camshaft specs in its since 1968 of camshaft making history, and has established a relationship of mutual trust with professionals. Today, it sovers variety of cars and only the stringently selected types are available.




特徴FEATURES

超ハイパワーへの対応Corresponding to the super-high output

ドラッグレースやサーキットタイムアタック等で超ハイパワーを求めた時、ノーマルエンジンに対して大幅なチューニングを必要とします。例えば大風量のターボチャージャーを使用するときや、NAエンジンにてハイコンプなどにする場合において豊富なラインナップから、車両の特性に合ったベストなカムをチョイスできます。 When it asks for super-high power in drag race or circuit time attack, huge modification is needed to normal engine. Especially when using the big turbo-charger or when making it high compression with NA engine, the best suitable cam for the characteristic of vehicles can be chosen from abundant lineup.


ソリッドタイプの設定Solid type is now available

SR20やRB20、RB25、VG30、CA18等のラッシュアジャスタータイプのエンジンは、高回転での追従性に欠く部分があリます。そこでTOMEIでは、ソリッドピボットやソリッドリフターの開発と同時にソリッド専用のカムプロフィールを設計することで、ソリッド化を可能にし、超高回転を対応可能にしました。 Lash adjuster of SR20, RB20, RB25, VG30, and CA18 are sometimes failing to follow the cam rotation in high RPM. Therefore, we designed the special cam profile for solid type simultaneously with the development of solid pivot and solid lifter for easier exchange to the solid type that can follow the ‘super-high RPM’.


アジャスタブルカムギアの設定ADJUSTABLE CAM GEAR

PROCAMは、基本的にバルブタイミングの調整が必要となります。TOMEIでは実際使用する状況を最大限考慮し、シンプルな目盛りを採用したアジャスタブルカムギアも別途設定しています。 As for PROCAM, adjustment of valve timing is fundamentally needed. TOMEI Adjustable Cam Gear is great consideration was taken in making a simple and easy to follow adjustable scale for anyone to understand.



ラインナップLINEUP

VR38DETT VQ35DE/HR RB26DETT RB25DE(T) RB20DE(T) SR20DET SR20DE CA18DE(T) L6   4B11 4G63 EJ20/25 Dual AVCS EJ20 Single AVCS EJ25 Single AVCS 1JZ-GTE(Late Model) 2JZ-GTE 4AG M16A
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